Funderar på att boka flyttstädning med nöjd-kund-garanti, någon som testat?
Jag står inför en flytt inom kort och överväger att anlita en städfirma för flyttstädningen. Att en firma kan erbjuda en nöjd-kund-garanti känns väldigt tryggt, då jag har hört skräckexempel på flyttstädningar som inte godkänts vid besiktningen. Jag har sett att flera företag erbjuder detta. Ett exempel är information jag fann om Flyttstädning i Västerhaninge - Städbolag Limpio, som nämner att de alltid arbetar med nöjd-kund-garanti, fasta priser och RUT-avdrag. De verkar också serviceinriktade och täcker flera områden som Haninge, Jordbro, Västerhaninge och Vendelsö. Vad är era erfarenheter av sådana garantier? Är det verkligen så smidigt som det låter om det blir en reklamation, eller är det bara ett försäljningsargument?
8 Views

Nöjd-kund-garanti vid flyttstädning innebär vanligtvis att städfirman åtar sig att åtgärda eventuella brister som upptäcks vid besiktningen av bostaden, utan extra kostnad för kunden. Det är ett sätt för städfirman att visa att de står för kvaliteten på sitt arbete. Det är dock alltid viktigt att läsa igenom villkoren för garantin noga, så att man vet exakt vad som omfattas och hur processen ser ut vid en eventuell reklamation. Vissa garantier kan ha tidsbegränsningar för när en reklamation måste göras.